Gebruik van bestaande motor

Ons product is gebaseerd op het behouden van de motor en deze zodanig om te bouwen dat deze behoort tot de hoogste milieu klasse die wij kennen, volledig emissieloos.
Op welke wijze bouwen wij alle motoren om, dit geldt zowel voor benzine motoren als voor diesel motoren. Motoren die rijden op LNG zijn op dezelfde eenvoudige wijze om te bouwen.

We verwijderen de kop van de motor en plaatsen onze kop op het blok. Onze kop heeft geen inlaatkleppen meer, want de lucht wordt onder hoge druk in de vroegere verbrandingskamer geperst. Hierdoor is een turbo ook niet meer nodig en blijft de motor door de hoge druk het zelfde vermogen behouden. In de vroegere verbrandingskamer wordt geen hitte meer ontwikkeld, want de druk die vroeger nodig was om de brandstof tot ontploffing te brengen is nu de lucht zelf die de cilinder naar beneden perst. 
Het energie verlies die ontstaat door de hitte die nodig was voor de brandstof is nu niet meer nodig, dit scheelt veel energie die nu gebruikt kan worden om de motor efficiënter te maken. De radiateur, de waterpomp en de thermostaat zijn niet meer nodig, want er is geen koelvloeistof meer aanwezig. Uiteraard vervalt ook de brandstofpomp want er is geen brandstof meer in de auto, brandstoftank vervalt.  De nokkenas wordt vervangen omdat deze de inlaatkleppen niet meer hoeft aan te sturen. De zuigers die een holle verbrandingsruimte hebben, worden vervangen door zuigers die vlak zijn, zodoende heeft men minder energie nodig om de motor zijn werk op een efficiëntere wijze te laten doen. Door dat men veel niet meer noodzakelijke onderdelen nodig heeft en geen hitteontwikkeling, heeft de luchtmotor een zeer hoog rendement. Benzine en diesel hebben een rendement van 60%, de luchtmotor heeft een rendement van 85%. De zeer hoogwaardige lucht­flessen die wij gebruiken hebben een luchtdruk van 600-800 atmosfeer. Wij kunnen hier door zeer variabel zijn in de afstand die we kunnen rijden.  Door deze technologie hoeven wij geen 10 miljoen voer en vaartuigen te vernietigen. Ombouwen naar elektrisch gaat niet.